TRENINGSTIDER VÅR-HØST  2023.

Oppstart trening for barn og ungdom etter påske.

Utetrening på Halden stadion. husk klær etter vær.

6-7 års gruppe trener onsdag 18-19.30. Gruppa ledes av 2 aktive HIL ungdommer og 1 voksen

8-9 års gruppe trener onsdag 18-19.30. Gruppa ledes av 2 aktive HIL ungdommer og 1 voksen

10-11 års gruppe trener tirsdag 18.30-20. Gruppa ledes av 2 aktive HIL ungdommer.

felles trening for 8-11 år. Fredag 17-18.30

12-13 års gruppe trener tirsdag 18.30-20.30. Gruppa ledes av 2 voksen

14+ trener tirsdag 18.30-20.30. Gruppa ledes av 1 voksen

Felles trening for gruppene 12-13 og 14+ torsdag 18.30-20.30. Gruppa ledes av 1 voksen.

ALL INFORMASJON OM TRENING GIS VIA SPOND OG VÅRE FACEBOOK GRUPPER. Når dere er innmeldt i klubben, blir dere lagt til i disse gruppene.

INNMELDING: Følg link

Gjermund Tønnesen er hovedtrener for de største gruppene

Gjermund har treningen for de fra 17 år -eldre som løper mellomdistanse .

Trenerne arrangerer også løpstrening i Rødsparken enkelte lørdager. Dette annonseres på Facebook-siden vår.

Kastgruppa trener tirsdag kl 17.00 - 19.00, onsdag kl 16.30- 18.00, torsdag 18.00- 20.00 i Remmenhallen

ØNSKER DU Å PRØVE DEG PÅ TRENING?

KONTAKT OSS PÅ FØLGENDE MAILADR: HIL-innmelding@outlook.com

SKRIV BARNETS NAVN OG FØDSELSDATO. Vi gir beskjed til rett aldersgruppe.

NÅR DU FÅR PLASS:

De fleste møter ferdig skiftet, men det er mulig å skifte i garderoben. (Ved innetrening i Remmenhallen)
Joggesko, shorts/treningsbukser + en t- skjorte er perfekt. Ha med tøy til all slags vær.
Husk drikkeflaske.

Vi lar alltid barna prøve seg 2 ganger før de får innmeldingsskjema.

KONTAKT TRENERE:

For utøvere i gruppene 6-9 år, 10-12 år, 13 år og opp: send Mail til hil-innmelding@outlook.com og merk det med hvilken gruppe dere ønsker kontakt med.

For utøvere i alderen 17 og eldre: Gjermund Tønnesen (+4791742034, gjermund.tonnesen@fresenius-kabi.com),  og Lene Bergstrøm (+4793228791, lene.bergstrom@halden.kommune.no)

For kastgruppa: Teemu Pasanen (+4792225413, teemu.pasanen@wang.no)

Viktig informasjon om påmelding til stevner

De stevne-innbydelser vi får tilsendt legges på hjemmesidens førstesiden og på FB. Ta gjerne en snakk med trener for hva som kan være aktuelt å være med på.

PÅMELDING

Påmelding til stevner skjer via minidrett.no . Vi ber alle overholde påmeldingsfristene.

Betaling av startkontingent utføres av klubben, ikke direkte til arrangør av hver enkelt. HIL dekker startavgift.

Ta gjerne kontakt med trener ved spørsmål :-)

Tidsskjema o.l.

Det kan være lurt å sjekke arrangørens hjemmeside i forkant. Både tidsskjema og annen relevant informasjon legges gjerne ut en dag før selve stevnet.

PÅ STEVNET

Startnummer

En ansvarlig person (oppmann/trener) henter klubbens nummer i sekretariatet. Se etter kjente fjes og spør deg frem slik at du får utdelt ditt nummer. Nummeret festes med sikkerhetsnåler på mage/bryst.

Avkrysning

De aller fleste stevner har avkrysning. Det er noe forskjellig praksis; noen har avkrysning for alle øvelser (løp/hopp/kast), mens andre kun har for løpsøvelser. Det er derfor viktig at du sjekker alle lister som blir slått opp av arrangør.

For løpsøvelser er det avkrysning (0,5-) 1 time før øvelsestart (sjekk før avreise). Avhengig av antall deltakere i klassen blir man så plassert i forskjellige heat og møter til opprop på startstedet.

Opprop

Dette foregår på startstedet 5-10 min før øvelsen starter, og utøverne blir ropt opp i startrekkefølgen.

I hopp- og kastøvelser får dere gjerne en prøveomgang. I sprintøvelser har man tid til å stille inn startblokk (dersom man har trent på og velger å bruke denne): Dette er gjerne ikke aktuelt for de yngste årsklassene.

Dersom dere lurer på noe er det bare å spørre øvelseslederen, som i barneidrett også har en veiledende rolle. Ofte er det også andre fra klubben i nærheten.

Piggsko

Avhengig av dekket er det visse begrensninger på typer av pigger, og det er derfor lurt å sjekke dette på forhånd. For de yngste årsklassene er det oftest joggesko som gjelder.

Husk å varme opp foran hver øvelse.

På et friidrettstevne foregår det noe "over alt" og "hele tiden". For alle som ferdes på indre bane er det derfor veldig viktig at man er påpasselig, og ikke går i veien for utøvere som konkurrerer.

Et stevne varer noen timer og uten mat og drikke duger helten ikke. Selv om det er kiosk, kan det være lurt å ha med litt ekstra hjemmefra.

LYKKE TIL PÅ STEVNE !