Halden Idrettslag (HIL) ble stiftet 27. april 1912, og er således 107 år i år. Laget har tidligere hatt utøvere innen fotball, orientering, skøyter og håndball, men har i dag aktive utøvere kun innen friidrett og et veteranlag i håndball.

HIL har gjennom årene fostret en rekke gode utøvere. I fremste rekke står Tor Olsen og Ragnar Andersen som "herjet" resultatlistene på hekk- og mellomdistansene i 1950-årene (se forøvrig under "historikk")

Idrettslaget har i dag en fin stamme av yngre utøvere som gjør det godt i kretssammenheng.

Lene Bergstrøm er prosjektleder for "Kastgruppa". Prosjektet fikk sin oppstart takket være et samarbeid med Sparebankstiftelsen Halden. "Kastgruppa" er for våre beste kastere i spyd, diskos og slegge.

Vi har plass til flere friidrettsinteresserte - såvel utøvere som deltagere i våre arrangementer. Ta kontakt med en av våre trenere!

Halden IL

Postadresse: