Hedersbevisninger under Kretstinget 2016

Postet av Halden IL den 9. Mar 2016

Kretstinget 8. mars 2016

Under årets Kretsting på Idrettens hus i Østfoldhallen 8. mars ble det utdelt en rekke hedersbevisninger for særskilte prestasjoner under fjorårets sesong. Tore Hordnes, presidenten i Norges friidrettsforbud, var til stede og delte ut prisene. Blant mottakerne var flere av våre medlemmer.

Friidrettens Trenerpris er en utmerkelse som kan gis til en trener som ved sin kompetanse og dyktighet, sitt systematiske arbeid og en entusiastisk innsats over tid.

Vinneren skal ha bidratt til å utvikle friidrettsutøvere til fremragende resultater på et høyt nivå.

Jury: Styret i FIV og Trenerforeningens styre.

Årets vinner var Gjermund Tønnesen.Gjermund kom med i Friidrettsgruppa til Halden IL i 2007. Han fikk trener- og oppmannsansvaret for barnegruppa som han fulgte frem til 2012, da gikk han over som trener i ungdomsgruppa. Her har han hatt hovedansvaret for løperne frem til i dag. Gjermund har bygget opp en fin løpsgruppe i Halden, som stadig er i utvikling. Han engasjerer seg også i løpssamarbeid med andre klubber i Halden og Østfold.

Han er også med i aktivitetsgruppa til Halden IL hvor han har ansvaret for løp utenfor bane samt tidtaking på bane.

Han har hele tiden tatt på seg ekstraoppgaver for at alle utøverne skal trives og få utvikling i sin trening uansett hvilke øvelser de driver med bl.a. ved å arrangere egne treningssamlinger i Rimnershallen.

Friidrettens Venners ”Krets-ærespris” utøver (18 år) er en utmerkelse som tildeles den jente og gutt (18 år) som har det beste resultat i hver krets gjennom hele året.

Premien er etablert av Friidrettens Venner og består av en tinnplate med FIVs merke og inskripsjon.
Innstillingen kommer fra Kretsstyrene og godkjennes av styret i FIV.

Vinner i klassen G18, var i år Jarl Bjørklund for sitt kast i spyd med resultatet 58,89m, noe som gir 997 Tyrvingpoeng. I tillegg kan det bemerkes at han tok gull i spyd i UM, sølv i JrNM og deltok i Jr landskap.

Bestemannspremier 2015- sesongen.

Det blir hvert år delt ut bestemannspremier for jenter og gutter i alderen 13- 19 år i øvelsene korte løp, lange løp, hopp og kast. Her mottok også Halden ILs utøvere et hedersbevis.

Josefine Elders i klassen J17 for sitt sleggekast på 48,01m og som gir 1048 Tyrvingpoeng, og Alexander Skorpen i klassen G17 for sitt spydkast på 70,18m og 1101 Tyrvingpoeng.

Vi gratulerer dere alle sammen!